EU-Mopedutbildning AM (25-26 Maj)

• Start: 25 maj @ 13:15
  • Tid: 26 maj @ 15:15
  • Pris: kr 5,900,00
  • Tillgängliga Platser: 10(16)

Varmt välkomna till vår mopedutbildning med det där lilla extra!

Datum och tider för teoriutbildning som sker på plats i trafikskolan:

25:e maj 13.15-18.15
26:e maj 10.00-15.00

Körkortsbehörigheten AM ger dig rätt att köra en moped klass 1 samt moped klass 2, traktor och vissa typer av motorredskap. För att få ett körkort med behörigheten AM krävs att du har:

-Ett giltigt körkortstillstånd inför de praktiska momenten (du kan fortfarande delta på teoriundervisningen även om du inte har hunnit få ett körkortstillstånd)
-Fyllt 14 år och 9 månader för att delta på kursen och 15 år för att göra teoriprovet hos Trafikverket efter att du är godkänt på kursen.
-Gått en utbildning hos en behörig utbildare.
-Blivit godkänd vid ett kunskapsprov (teoriprov) hos Trafikverket.

Ett körkort med behörighet AM är ett riktigt körkort och kan därför användas som ID-kort.

I paketpriset ingår digitalt teorimaterial och obegränsade online-tester samt 2 teoritillfällen (minst 8 timmar) och och praktisk körning (Manöverbana 70 min, Stadstrafik 80 min och Landsväg 90 min). Den första körningen sker på vår bana (i Kista) och de praktiska delarna ute i trafiken. Teoriprovet kan du göra hos Trafikverket så fort du är klar med kursen och har deltagit på teoridagarna och blivit godkänd på praktiska moment, bokning av teoriprov görs via länk här.

Inför kursen måste ni ansöka om körkortstillstånd hos Transportstyrelsen samt studera teorin (gör gärna minst 1-2 testprov via teoriappen innan teoridagarna).

Under utbildningen ingår det fika, snacks och samtliga varma drycker i vårt café.

Tider för praktiska delar meddelas under teoridagarna.

Observera att bokning är giltigt först efter betalning.

Betalning sker genom nedanstående länk. Uppge belopp 5900 kr.
Betalning via Kort/Klarna
Det går även bra att ordna med betalning via Swish: 123 605 6204. Uppge personnummer som referens.

Varmt välkomna!