Om Oss

Rattens Trafikskola har anor från 70-talet och 1993 startades trafikskolan i Sollentuna centrum . Alltsedan dess har Rattens trafikskola arbetat oförtrutet med att nå målsättningen att bli Sveriges bästa trafikskola.

För att lyckas med det ställer vi inte bara alltid mycket höga krav på våra lärare, utan även på våra studielokaler, fordon, säkerhetsaspekter, vårt miljötänkande och inte minst på den pedagogik som du får tillgång till genom oss. En pedagogik utvecklad för snabbare, enklare och även roligare inlärning av teori såväl som praktik.

En annan mycket uppskattad fördel som våra elever får dra nytta av är att Rattens Trafikskola ligger placerad mitt i Trafikverkets uppkörnings område, vilket innebär att din övningskörning sker i samma område som förarprovet (uppkörningen) normalt sker i.